25 may 2007

Moorea (Polinesia Francesa)

Veure fotos

22 de maig:
Ja estem al paradís...la Polinèsia Francesa!!
Primera sensació quan baixem de l’avioneta: quina calooooor..! xafogor i altes temperatures. El viatge ha estat de 8.5 hores, des de LA fins a Papetee. Després, avioneta fins a Morea de 5 minuts.

Què bonic que és això...farem tres illes del archipiélago de la Sociedad (Dames...! com m’enrecordo de la vostra gimkama a cada lloc que arribo..!). Les farem en 15 dies, en el següent ordre: Moorea (la isla mágica), Le Tahaa Private Island Resort (la isla vainilla...hmm! aquesta promet!) i Bora Bora (la perla del Pacífico).

Ara estem a la illa de Moorea. És una illa bastant gran, amb uns montanyots enormes. Ens allotjem en un “garden bungalow” molt xulo, tenim vistes al mar i l’habitació té decoració típica tahitiana. Tot de fusta i mimbre, molt maco! Acaben de picar-nos a la porta i ens han fet uns obsequis (pareo per mi i samarreta pel meu “marit” ke fort jajaja) i una botella de xampany...que efectivament ens estem bebent!

El primer que hem fet quan hem arribat ha estat anar al Dive Center, i ja hem contractat una immersió per demà les 8 del matí...”shark fiding” es diu la que farem demà...anirem a donar de jalar als taurons!! Qué guai...!!
Hem vist el centre de cura de tortugues (pobreta, una tortu manca, i dos que no poden enfonsar-se per excés de flotabilitat). El noi que hi treballa ens ha estat explicant coses del hotel (és biòleg) i ens ha dit que hi ha un lloc on fent snorkel pots veure mots taurons...el buscarem!
També hem vist una tanca on estan els pobrets dofins per “servir” als guiris. Et pots banyar amb ells, però és caríssim i ens fan molta pena, no poden nadar lliures al oceà...
Ara anirem caminant fins al poble que ens han dit que està a 15 minuts..

Lemon shark
24 de maig:
Al final la immersió de “shark fiding” la van canviar per dissabte..quin dia és avui..? no ho sé, estic de vacances! Bueno, quan sigui dissabte, la farem. Jo encara no he bucejat. Pels matins, que és quan hi ha la immesió més xula (a primera hora, a les 8, els peixos encara hi són tots i no hi han passat submarinistes), normalment plou, per això és una illa tan verda..! plou a primera hora, i després ja està, un sol espatarrant...però a mi, això d’agafar la barca plovent i passant fred no em va...el Ramon, evidentment, fagi sol, neu o pluja no es perd cap immersió, i ell ja n’ha fet unes quantes. Ara mateix és un exemple d’això. Són les 8.30 del matí i jo hi havia d’anar, però plou, i he preferit quedar-me a l’habitació veient com plou des del llit, mentre el Ramon ho veu sota l’aigua...suposo que a les 10 faré l’altra immersió, que ja no plourà.

Ahir estàvem a la platjeta, prenent el solet i de cop veig passar a la vora de la platja, a tan sols 1 metre de nosaltres un tauronet!! Va ser increible!! Va tornar a passar 3 cops, vaig intentar pillar-lo amb la càmara, però no arribava a temps.

El Ramon diu que a les immersions veus milions de taurons (petits) però que n’hi ha molts! Quines ganes de veure’ls! Ens vam comprar la carcassa per la càmara i ahir va fer unes fotos xulíssimes! Taurons i més taurons..! i vídeos, es veu com els taurons passen pel seu costat, amb la seva peculiar forma de moure’s...

Ja comença a deixar de ploure i comença a sortir el solet...bé pel Ramon, que està allà sota...

Ahir, mentre el Ramon feia una immersió, vaig anar al Spa del hotel..què bonic..he llegit que és un dels millors del Pacífic..tot de fusta, floretes, ben cuidat...i caríssim! Em vaig fer un massatge de 25 minuts (el més barato..!) amb oli de vainilla..més bo...és que es veu que per aquesta zona cultiven vainilla, i a tot li posen, amb lo que a mi m’agrada! L’hi posen al yogur, al arrós, als olis de massatge, a les begudes...boníssim! a veure quan arribem a la següent illa, la Tahaa, que es veu que tot fa olor a vainilla..hmmm...!!

Helga, avui he somiat amb tu..a veure si quan em pugui conectar a internet tinc notícies teves..Tot això ho escric dia a dia des del portàtil, i quan tinguem bona conexió ho passarem tot.

El David, marit de la Pilar (la meva amiga vasca que ens va allotjar a casa seva a Santa Monica) té una empresa de productes naturals corporals d’oli d’oliva. Ens va regalar uns quants productes i són boníssims! Així que, un cop tastats, us els recomano:
www.viveolive.com
Especialment bona la crema de mans i el gel de dutxa.

Com que tenim moltes hores lliures, ens estem dedicant a resoldre problemes de llògica d’un llibre que va comprar el Ramon. Hem pensat que, a qui li vingui de gust, podria jugar amb nosaltres..així que us anirem proposant jocs a veure qui els resol...començarem per un facilet que el penjarem a sota de la foto del mes.

Encara no us podem deleitar amb fotos perque aqui linternet va molt lent. Quan tinguem millor conexio les penjarem. Petons!

25 de maig:
Avui ha estat un dia molt productiu. Ens hem llevat a les 7 i no plovia! Així que, directes al dive center! (ahir jo ja vaig fer la meva primera immersió a la illa). Què puc dir de la immersió..? ha estat impresionaaaaaant..!!! el Ramon tenia raó, està plagat de taurons! Però plagat-plagat! Només tirar l’àncora del vaixell, ja els veus des de la superfície. Son petitets, però n’hi ha molts! I quan dic petits no em refereixo a 30 cm, sinó a 1 metre! (el tauró que vam veure a la vora de la platja feia això, un metre aproximadament). L’objectiu d’avui era veure el lemon shark, que és un tauró més gran que els que es veuen per aquí normalment (els de punta negra), estan més mar endins i no pugen a la superfície, sinó que es queden per sota, sobre el corall, i fa uns 2-3 metres.

Primer de tot ens hem trobat una tortugueta moníiiiissima! El nostre instructor li ha donat corall i li menjava de la mà! Llavors jo tb ho he volgut fer, i la tenia super aprop!! Molt emocionant, què mona, la tortu! I era gran, eh! Total, que li he volgut donar i a l’agafar el corall de la meva mà m’ha fotut una bona mossegada! És clar, jo li donava el menjar com si fos un gos i em pensava que l’agafaria amb cura! Però res, no m’ha fet mal, m’he rigut una mica i la tortugueta ha menjat de la meva mà! Molt xulo!

Després, hem seguit baixant, veient mil tauronets de punta negra, i de cop...s’apropa un lemon shark! Super gran (uns 2-2.5 metres), amb una boca oberta com sonrient, i molt ample de cos, alucinant! I no només n’hem vist un, n’hi havia molts! Allà, sota nostre, nadant...molt emocionant!

La veritat és que, després de veure els lemon shark, els de punta negra quasi ni els hi feiem cas! Al principi flipàvem amb ells, però després de veure els altres...no hi ha color! Hem acabat la immersió i el Ramon i jo estàvem súper contents! I ha estat bé pq èrem només nosaltres dos i l’instructor, solets a la barca i solets sota l’aigua. Molt xulo! Per no oblidar! Eric, te hubiera encantado! Jamás habíamos visto tantos tiburones juntos! Joan a tu també!!! Encara que no sé si ja els has vist...

Hi ha un instructor, el Sandokan, que li diem el Ramon i jo (pq porta el look, cabells llargs al aire, tot tatuat, etc) que està mooolt pillat! Sempre porta menjar per donar als peixos, i és un boig! Agafa les morenes, els taurons per les aletes i tot el que es mou sota l’aigua!

Després hem anat a llogar una moto per veure la illa, Moorea. És preciosa! Fa 62 km de perímetre. Està al costat de Tahití, però és molt més exòtica. Té un bosc tropical enorme, amb pics volcànics, cascades (que no hem vist, pq s’havia de caminar molt endins del bosc) i unes vistes impresionants des del cim Rotu Uni, on es veuen les bahies bessones de Oponohu i Capitan Cook.

La illa té uns montanyots enormes! I una pluja tb! Depèn d’on estiguis de la illa, fa un sol espatarrant o plou que no vegis! Vas fent via per la carretera i veus al davant, un nuvolot negre-negre...i a cap de dos minuts ja hi ets, enmig d’una pluja insistent i xopan-te a sac! Per això és tan verda, la illa... Hem anat parant en unes vistes precioses i unes platges alucinants, un mar calmat i d’un blau turquesa preciós..!

Ara són les 5 de la tarda i només queda una hora de llum. Hem canviat l’horari totalment. Sopem cap a les 7 i jo la majoria dels dies a les 9 ja estic fent nones! El Ramon es queda llegint, però tampoc us penseu que aguanta molt més...i és clar, a les 7 ja som en peu, i les 8...immersió! així que estic fent una cura de son que no vegis..una mitja de 10 hores diàries! Això són vacances!!

Aquest nit he somiat amb la Mela i la Esther (vecina). Com us va? Espero que ens llegiu i m’envieu algun mail, eh! No sé pq, però últimament somio amb les meves amigues..! Mir!! Què és això de que potser te’n vas a viure a los madriles?? Noooooooo!! Per favor, que esteu marxant totes!! Crec que, a aquest pas, més val que jo tampoc torni...jijiji.

Per cert, hem penjat al blog la projecció que es va currar la Miriam per la boda. El link està a l’apartat Bodorrio, just a sota de la que es va currar la Eva, germana del Ramon. Per vosaltres, més abaix del que esteu llegint. Des d’aquí, moltíssimes gràcies de nou a les dos!! Va ser mooolt xulo!

Mamà, encara no m’he mossegat les ungles! T’ho pots creure? Jo no! De vacances i sense mossegar-me-les! Porto ja un mes! Increible! A veure quan dura...el Ramon i jo us enviem un petonàs a les mares i pares..muaaaa!!

José Luis, l’altre dia vaig veure el teu mail, però no vaig poder contestar-te pq se m’acabava el temps d’internet! Això no és USA i la conexió és molt més lenta, llavors hem d’escollir entre contestar mails o penjar del blog tot el que hem escrit...i si anem explicant el que fem, tots ens podeu seguir i sabeu que estem bé, encara que no us contestem els mails...

Siso, ja m’he llegit el llibre que em vas regalar, en un dia! Molt bonic! (escolta la meva veu). I moltes gràcies als que ens dieu coses pel blog, ens fa molta ilu! Gràcies a la Mir, Eva (mare i filla), Ramon pare, Joan i Montse, Barbara (ja queda menys! Què tal els nuvis? T’han quedat xulos? Ja em diràs!), Elisenda, Xavi, Lanza, Siso i tots els demés..mil gràcies!

26 de maig:
Avui hem fet la immersió del “shark fiding”. Ja fa dos dies que no plou al mati! Evidentment, era el Sandokan qui donava el menjar als taurons (una tonyina enoooorme!). Ha estat molt excitant! Érem 6 submarinistes més dos instructors, a part del Sandokan. Un d’ells portava càmera de grabar i ha grabat tota la immersió. Ja tenim el dvd en la nostra possessió, és molt xulo! Primer, han començat a apropar-se els taurons més petitets, els de punta negra. Com bojos, mossegant i enduent-se troços del peix. I al cap d’una estona..han començat a arribar els grossos, els lemon Shark! Eren 5! Ens han dit que pesen entre uns 200 i 300 kg! Immensos! Estàvem tots els altres submarinistes a terra, mirant-ho tot, a pocs metres del Sandokan. Ens passaven els taurons, grans i petits, al costat! Però molt al costat! Molt i molt guai!

El Ramon ha fet la segona immersió del dia metre jo em quedava prenent el solet (la immersió xula ja l’havia fet!). M’ha explicat que s’ha posat enganxat al Sandokan mentre ell repartia sardinetes als taurons (sempre porta peixets petits a sobre, la diferència és que la immersió de primera hora del matí estava dedicada totalment a donar de menjar als taurons, hi hem estat tota l’estona allà, veient com se’l jalaven, i les altres immersoins, ell va donant peixets). En una d’aquestes, un dels taurons li ha fotut un cop a la càmara del Ramon mentre filmava, amb la boca. Ho tenim tot grabat! S’ha fotut un susto de collons!

Estic molt contenta pq ja no gasto tanta bombona, estem fent immersions de 50 o més minuts! En total hem vist els següents taurons, per ordre de petit a gran: puntes negres, grisos i llimona.

Aquesta nit és la última nit que passem a Moorea. Hi ha barbacoa de peix a la platja amb espectacle de focs. I demà a les 7 del matí..cap a Le Tahaa!

No podem penjar encara totes les fotos xules que tenim pq la conexió és molt lenta, però per fer-vos un aperitiu, posem 5 fotos per anar fent boca..són de la illa, i de les immersions.