10 jun 2007

Veure fotos

6 de juny:

Ja estem a Nova Zelanda!

No hem tingut dia 5 de juny, per nosaltres ha desaparegut, no l’hem viscut...coses dels canvis horaris! Vam sortir de Tahiti el dia 5 de juny a les 7 del matí, i vam arribar 6.5 hores més tard a Nova Zelanda...però del dia 6!

Ja estem a Auckland, la ciutat més gran i més important de NZ (que no la capital). Té 1.200.000 de persones. La capital és Wellington, que té 160.000 habitants. Curiositats d’aquest país: té en total 4 milions d’habitants i 40 milions d’ovelles! És el país del món que més llibreries té per habitant: una botiga de llibres per cada 75.000 habitants. El país té una extensió de 270.534 km² i està format per dos grans illes: la illa del Nord (on està la capital i la ciutat on estem ara) i la illa del Sud, separades per l’estret de Cook (un altre cop ens trobem el nom d’aquest bon home durant el nostre viatge). Ara estem a l’hivern, aquí, però a la illa del Nord fa bona temperatura, no passarà el mateix quan arribem a la del Sud! Però diuen que és la més bonica...Lord of the Rings..us sona..? sí, definitivament deu ser increible! També és el país dels Maorís, deu ser una cultura molt interessant! Esperem empapar-nos bé de tot.

Hem arribat, i tot i que estàvem rebentats pel viatge (ens hem hagut de llevar a les 4 del matí i jo no he dormit gens...no puc dir el mateix del Ramon que ha esta sobant-la tota l’estona!) hem marxat a “descobrir” la ciutat. Hem dinat en un lloc on el menjar estava boníssim (gràcies, Lonely Planet! I gràcies, Naxo i Neus per les guies!) i després hem anat a donar una volta en baixell per la bahia de Auckland (bé, pq jo estava rebentada i així no he hagut de caminar molt...). Ara, el que sí hem de dir és que...quin anglés més xungo que parlen! A veure, no és que el Ramon i jo siguem uns sobrats en la llengua anglesa..però normalment ens defensem...doncs res, durant el trajecte en baixell hi havia explicacions en anglés...i no pillàvem res!! Però res de res! Xerrant amb ells, encara, pq el

s hi fem repetir tot dos cops i encara pillem algo..què xungo..!

El que ens ha cridat l’atenció només arribar és la simpatia de la gent. Sembla un tòpic, però és veritat! Des del taxista que ens ha portat des de l’aeroport al hotel, fins l’homenet de l’hotel que ens ha atès, el cambrer del lloc on hem dinat, la noia que ens ha vengut els tickets pel trajecte en baixell...tothom és encantador! Serà perquè no ens enterem de res del que ens diuen!! Jejeje. No, en serio, són molt simpàtics! També semblen molt civilitzats...espe

ren tots al semàfor, sense creuar, a que es posi verd, encara que no vinguin cotxes! I circulen per l’esquerra...quin lio a l’hora de creuar els carrers, no sabem cap a on mirar! Però bueno, avui és el primer dia, d’aquí res estarem ja súper integrats...(ja!).

Estem en un hotel a prop del centre de la ciutat. Ara ja s’han acabat els hotelazos tipo Polinèsia, ara ja hostals o hotels baratets. Portava des de l’inici del viatge sense fer cap rentadora, perquè a la Polinèsia era caríssim. Ara vinc de la primera planta de l’hotel de fer una rentadora (és clar, aquí no te la renten, te la rentes tu). El fet de baixar amb el “laundry sac” de color taronja q

ue les Dames em van regalar pel meu viatge (gràcies noies!) ple de roba bruta, la meva bosseta de sabó en pols...em recorda que estic de viatge, que no tornaré a casa en molt temps...!

NZ és el país dels esports d’aventura...ja us podeu imaginar a qui li fan els ulls pampallugues, no..? Doncs a Auckland està la torre més alta del hemisferi Sud: la Sky Tower, de “tan sols” 328 metres! I et tiren des de dalt de tot en plan puenting! I a que no sabeu qui ha dit que demà mateix s’hi tira

..? Ai, ai, ai...! No sé si seré capaç de mirar-lo!

Crec que és a la illa del Sud que hi ha una atracció força divertida, que potser sí que m’animo a fer-la: et posen dins d’una pilota de plàstic enoooorme i et tiren pendent avall d’una muntanya! Pot ser divertit!

El pla és quedar-nos aquí un parell de dies més. Després llogar un cotxe i anar al nord del tot de la illa, que hi ha unes bahies molt xules (bay of islands), quedar-nos uns dies i després anar baixant, creuar a la illa del Sud i veure les balenes, els montanyots enormes, els volcans..i tot el que es pugui!

Ah! Marta, si pengeu més vídeos al Youtube, passeu-nos el link, que el posarem al blog, vale? No crec que el tornem a trobar de rebote! Xupi, Angela, que ja teniu bitllet per venir a Bali! Quina emoció, que contents estem, què bé! No sabeu la il·lusió que ens fa!! I no us preocupeu per l’hotel, ja ens ocuparem nosaltres de tot! Segurament agafarem unes villes balineses molt xules i molt barates que ja coneixem de l’altre cop que hi vam estar, i estarem tots quatre allà, cada parella en la seva caseta, però al costat i amb piscina comunitària per totes les villes. Elisenda, et comprenc perfectament...homes..!

7 de juny:

Avui, només llevar-nos, i per començar bé el dia, ens hem dirigit cap a la Sky Tower a que el Ramon fes bogeries de les seves...la veritat és que quan estàs allà veus que tot està controlat i que no passa res, però...jo he preferit no iniciar el dia amb emocions tan fortes...i he preferit quedar-me per mi l’esmorzar d’aquest matí...A falta d’un cop, s’ha tirat dos cops (192 metres!) perquè li han regalat el segon salt. Tot i així, al Ramon no li ha semblat prou excitant...diu que no et deixen anar del tot i que no es ben bé un “salto al vacio”...homes!

Després hem fet la visita a la torre que fa la “gent normal” i hem pujat amb l’ascensor que triga 40 segons en pujar els 60 pisos. Des de dalt es veia tot Auckland, molt xulo! Aquesta ciutat diuen que és la ciutat de les 4 estacions en un dia, i és cert. En un mateix dia plou, fa sol, et congeles..veus a la gent pel carrer en samarreta curta i el del costat amb plumon. O el que és pitjor, una mateixa persona en xancletes i super abric a la part de dalt! O sigui, que quan el Ramon ha saltat feia sol, quan hem pujat a dalt de la torre ha començat a ploure i quan hem baixat tornava a fer bon dia. Així és Auckland...

Després hem anat a veure el Museu. Molt interessant. Hem vist una performance dels Maoris (dins del mateix museu). El Museu estava molt bé: la cultura maorí, els volcans de NZ, fòssils (de 145 anys d’antiguitat! Un super cargolàs fossilitzat en una roca quasi tan gran com jo...per sortir corrents!), les espècies extinguides...ens ha agradat molt.

Després hem anat xino-xano cap al hotel perquè estàvem k.o. i hem descansat una estona, fins les 7 que hem marxat a sopar. Després de sopar hem anat a prendre una copa a un bar de gel! Mai hi havíem estat i és un punt..! fot una rasca que et mores (-7 graus). Et donen un abric i guants, perquè sinó no hi pots estar. Tot tot de gel: els bancs, escultures, la barra, els gots...molt curiós! Però res, hi hem estat 15 minuts i cap al carrer, que estàvem congelats!

Aquest matí, de camí a la Sky Tower hem gestionat ja el cotxe amb el que farem el viatge. Demà a les 11 del mati sortim de l’hotel, anem a buscar el cotxe...i de ruta cap a Bay of islands! Quines ganes de ferPublish Post ruta amb el cotxe! A veure com portem això d’anar per l’esquerra...ah! el lloguer del cotxe baratíssim! Ens ha costat el mateix llogar un cotxe a NZ durant 3 setmanes que 24 hores a California! (NZ és bastant més barato que Barna, hem calculat que un 30%).

Als habitants de NZ els diuen “kiwis” en referència a un animal originari d’aquí. És com un ocell, però sense ales. I seguim mantenint que els “kiwis” són simpatiquíssims...l’home que ens ha llogat el cotxe no podia ser més simpàtic!