15 jun 2007

Kaikoura (Nova Zelanda)

Veure fotos

13 de juny:
Ja estem a la illa del Sud!

Ahir vam sortir de Rotorua pel matí i vam anar tirant cap avall. I feia sol! No ens ho podíem creure, així que vam aprofitar i vam anar parant als llocs interessants que hi havia pel camí (Huka Falls, catarates molt xules, llac Taupo..). Vam arribar a Wellington cap a les 5 de la tarda (500 km de ruta i el Ramon cada dia ho fa més bé, això de conduir per la dreta!). Vam anar a sopar a un lloc de menjar típic maorí. Un restaurant d’aquells autèntics amb només 6 taules i regentat per un maorí entranyable. Els dissabtes i diumenges “ameniza” la velada amb la seva guitarra i entre setmana, quan li ve de gust. Ahir era un dia d’aquells en que li venia de gust, i ens va fer passar una bona estona als 4 que estàvem allà (guiris i kiwis).

El Hostel on hem dormit aquesta nit estava decorat en plan modern-minimal....(Orsola, hem pensat en tu) però de tant minimal que era no hi havia ni calefacció ni tovalloles! Amb el Ramon ens hem estat rient una bona estona amb la conya del minimalisme de shit...!

Ens hem llevat, i després de fer-nos amb uns anoraks, gorros i bufandes (i jo amb uns pantalons d’aquells de franela per sota dels meus...el Ramon ja els portava de Barna) hem agafat el ferry que ens ha portat a la illa del Sud. Triga 3.5 hores. És preciós el paisatge arribant a la illa del Sud. Passes per entre illes amb uns montanyots enormes, tots verds...molt bonic. Ah! Hem vist varis dofins des del ferry!

No hem vist molt la capital (Wellington), però vam decidir que ciutats, les mínimes.

Un cop hem arribat a nord de la illa del Sud, hem anat tirant cap avall, cap a Kaikoura, que és on estem ara. Volíem anar a Nelson, però es veu que és bonic a l’estiu, perquè té moltes platges, però ara, és clar, és hivern, i no té el mateix encant...deu ser com anar a Menorca a l’hivern, que no és el mateix que anar-hi a l’estiu (amigues de l’ànima meves menorquines, no us ofengueu, eh...! un petonarru a totes!). Així que hem decidit venir a la terra de les balenes...que és un dels principals objectius que hem de complir a la illa del Sud (a més de veure dofins, pingüinos, foques i fiords...i el Ramon afegeix “i esquiar!”). Com veieu, aquí fot un rasca ben bona...

Kaikoura és un poblet de pescadors d’uns 3500 habitants, petitet i acollidor, dins de la península de Kaikoura. Actualment, la principal atracció és l’avistament de balenes i dofins. A l’estiu és quan es pot treure més profit al poble, ja que hi ha moltes activitats a fer (kayak, canoa, submanirisme, nedar amb els dofins i amb les foques, pescar, parapenting, trekkings, surf, windsurf, etc). Ara fa massa fred! Es veu que aquesta és una zona especialment poblada d’animals marins per les corrents (fredes i calentes que convergeixen i fan que hi hagi “papadinyes” com diu el Ramon) i les formacions marines (fondàries de més de 1000 metres!) que faciliten que grans animals hi vinguin. La balena que és més fàcil de veure aquí és una de les més grans de l’oceà (la tercera, exactament): Sperm Whale. (també hi ha orques, balenes blaves, jorobades, etc).

Estem en uns estudis super xulos! Són casetes prefabricades, petitetes, però molt ben equipades i còmodes. I veiem el mar!! Estan molt bé de preu, i això que som dos, perquè en tots els que hem estat hem tingut llits per quatre! Si per dos són baratos, imagineu-vos si anéssim quatre! I com que estem a l’hivern, estem en temporada baixa, i som els únics, així que tenim les àrees comunes per nosaltres sols!

Helga, Mir, que demà dia 14 és el vostre cumple, des d’aquí us envio un petonàs enoooooorme! I Bili, quina àvia més moderna, ens fa molta il·lusió veure que ens segueixes a través de les noves tecnologies! De grans volem ser com tu!!!! I Siso, que ja no t’atreveixes amb els nou problemes, que fa dies que no et llegim?

A tots els motxileros: que sapigueu que NZ està totalment acondicionada per vosaltres! Hi ha hostels per backpackers anunciant-se per tot arreu i preus econòmics. També et trobes per la carretera molta gent viatjant en caravana o la típica Volskwagen amb llit inclòs. I pels que vulguin veure natura en estat salvatge i sense aglomeracions, no hi ha millor lloc que aquest (eh, mama! diu el Ramon..). així que ja sabeu...NZ és un destí esssssssssstupendo per tots! Bueno, bonito y barato!!! I seguim dient que els kiwis són encantadors....

14 de juny:
Principal objectiu complert! Avui hem vist mooooltes balenes (i sense ploure! En total 6!! Molt xulo! Hem anat en una barcassa enorme, amb un micro enorme també que posaven sota l’aigua per detectar amb ultrasons les balenes, i llavors quan les detectaven, a buscar-les! El vaixell anava molt ràpid, i quan estava en marxa estàvem tots dins, però un cop vista la balena, tots sortíem fora a veure-les.

També hem vist molts i molts dofins, però molts! Aixecaves la vista, i tot el que podies veure al teu voltant estava abarrotat de dofins! Seguien el vaixell per davant i per darrere, jugant, i feien tombarelles. Miraves el mar i tot eren aletes de dofí, crec que en deurien haver uns 200 o més...increïble! La guia ens ha explicat que aquí hi ha calamars gegants i que el més gran que ha aparegut és de 20 metres!! Us imagineu veure un bitxo així sota l’aigua? Uuuuuuuuuhhh...!!!! Les balenes mascles medeixen el mateix, i les femelles uns 12.

També hem vist una foqueta, però demà, que anem a fer un trekking d’unes horetes, en veurem moltes més. I un albatros (dormen mentre volen!). El Ramon s’ha anat a tallar els cabells aquesta tarda (Lanza, ara sí que li podries dir Orellut!! jejeje).

El senyor que ens ha llogat l’estudi és súper maco (per variar...), viu aquí al costat, i ja ens ha dit que si necessitem qualsevol cosa no dubten en dir-li. Aquest matí ens ha mirat el temps per veure si era bon dia per anar a veure les balenes (depèn del vent que hi hagi anul·len les sortides) i ens ha convidat a pescar amb ell passat demà! Evidentment, hi anirem! També ens ha indicat el trekking que hem de fer demà.

Vam comprar ingredients per fer una paelleta i el Ramon se l’està currant...hmm...ja l’oloro! Què bona, paelleta catalana a New Zealand!!

Mir, molt bé!!! Has encertat el joc!! T’ha tocat un viatge de tres mesos pel sud-est asiàtic!! Ue ue ueeeee!!! Així que ens veurem! Bien!!! Bueno, com que ja veig que t’has animat, ara, per donar-te peixet, en posarem un de facilet. Vinga, animeu-vos i feu servir la closca, animals de ciutat! Jejejeje...i sí, Mir, el meu cumple és el 15, aquest cop no et pots colar trucant-me el 13, jejejej! Merci! I tu, Leich, a veure si superes aquest ritme isleño-ibicenco-no-me-estreso i et dignes a dir-me quatre cosetes, que et trobo a faltar!

La Taís celebrant el seu 33 aniversari.

15 de juny:
Hola, com que avui es el cumple de la Taís (33) m’ha tocat escriure a mi, al Ramon. Avui ella es pren el dia lliure...

Aquest matí, com sempre, ens hem llevat cap a les 7:30 - 8 i sense despertador! Hem esmorzat i com que era el seu aniversari ens en hem anat al poble a buscar un lloc amb internet per poder fer unes trucadetes. Hem trucat a la Glòria, al Jose Luis, que no ha contestat perquè a Barcelona eren prop de les 12, a l’Eric (germà de la Taís) i als meus pares. Després de parlar una bona estona hem anat a una botiga on la Taís havia vist una pulsera que li agradava i l’hem comprat. Ha estat el seu regal.

Després hem anat a fer una caminadeta per la península que ens havien dit que era molt maca. Hem vorejat tota la punta de la península per un camí preciós on ens hem anat trobant amb foques, vaques, ovelles, ocells de tot tipus, poques persones i algues immenses per tot a arreu. En total hem estat unes tres hores de caminada, fent pujades i baixades.

A la tornada hem decidit que aniríem a dinar a un restaurant que ens va dir l’home que ens lloga la ‘caseta’, en un principi hi volíem anar a sopar però hem pensat que millor anar a dinar. Així que sense ni passar per ‘casa’ hem anat a dinar. Hem menjat moooolt bé. Una sopeta de peix que estava boníssima i jo un cacho tros de carn i la Taís, com que era la homenatjada, mitja llagosta que diu que és la millor que ha menjat a la vida fora de les de Barcelona que com tots sabem son les millors! Jejeje

Després de dinar a la Taís li ha agafat una soneta tremenda i hem anat a descansar una estona i aquí em teniu explicant-ho.

Avui, en principi és la ultima nit que estarem a Kaikoura i encara no sabem on anirem demà a dormir. Això sí, si fa bo i l’home de la casa vol, potser se’ns endur amb ell a buscar llagostes. Té una espècie de zodiac i diu que demà ve la seva filla i que sempre que ve el fa anar-ne a buscar així que per poc que poguem ens enxufarem amb ells. Després ja decidirem on anem...

El Lanza ja m‘ha dit que el la ratahiena del Marc i en Xupi, pc’s ben lluny, ja tenen compte de gmail, que us la va tenir que crear ell. O sigui que no sé a què espereu a posar algun comentari!!! Ni que sigui per cagar-se amb mi o per posar-me a parir.
Mira que us ho poso fàcil!!! J

Buenu ja n’hi ha prou que aquest teclat m’està posant dels nervis!!! És massa petit. Records per tothom i a veure si envieu mails que aquí s’agraeixen...

Ah i ...... FELICITATS TAIS!!!

16 comentarios:

Laura dijo...

Moltes felicitaaaaaaats Tais! Avui es día 15 en BCN, así que este año cumples dos veces, una en NZ y otra aqui, jejje. Me acuerdo un montón de ti, que gustazo veros casi cada día en foto.
Un petonàs

Helga dijo...

MOLTES FELICITATS PETITA POLONNNNNN!!!!!!JE JE JE JE, 33 tacus tíaaaa...i celebrant-los a l'altra punta del món, si si, porsupuesto que de mayor quiero ser como tú!!!
Moltes gràcies per enrrecordar-te'n del meu, vas ser la primera en felicitar-me, molt bé, PREMIO!Bé,que jo també us seguiexo pel blog i que m'ho passu teta llegint-vos, un petó als dos.
Taís, carinyu ja t'escric un mail i et posu al dia de tot.
FELIÇOS 33 TACUS!!!MUAAAAAA

FELICIDADES TAIS!!
No te podras quejar...seguro que estas pasandoun cumple inolvidable en un entorno increible.
Un beso muy fuerte,
FANI

Gisela dijo...

XE QUIN REGAL MES CHULO, TAIS!!
ENSEÑALO EN LA WEB, NO?
MUCHAS FELICIDADES, QUE AQUÍ AUN SON LAS 11 DE LA MAÑANA Y TE QUEDA MUCHO DÍA DE CUMPLE!"!!!
IMPRESIONANTES LAS FOTOS, EH?
BESOS A LOS DOS

guille dijo...

Hola parella.
Primer de tot, Moltes Felicitats a la Tais. Quan llegiu el comentari ja sera dia 16, pero aqui es 15 a la tarda aixi que per molts anys.
Quina passada de viatge. L'estic seguint des de la feina, aixo del Blog es una gran idea.
Aquesta part de NZ m'esta recordant el meu viatge a Islandia, salvant les distancies. Ovelles, Whale Watch, foques, Geissers (amb pudor a pet), etc...

Ramon, ja m'han dit que quan pots segueixes les motos, no? Ben fet, hi ha coses que no es poden perdre.

Una abraçada i espero a partir d'ara ser mes participatiu amb els comentaris.
Fins aviat!

Hola Hola, estimats!!!!
Feia dies que no podia seguir el vostre diari de viatge, perquè Telefònica ens havia deixat penjats..., quins pues, encara que com ahir vem parlar ja estava al dia de les vostres "cuites"... Tais, MOOOOOOOOOOOltes felicitats pels 33 tacos!!. Se't veu amb carona de fred tot i la braga i el gorro de trenetes que m'encanta i Mon estas arrrrrrrrrrrrrebatadorament sexxxxxxxxy amb el conjunt al costat de la bola màgica, portes uns bombaxos??? estas molt fashion!! per petar-se de riure i amb un careto de fred que espanta, impresionant...Pel que veig, no et perds cap activitat typical, com més bestia millor.Buenu, per aqui ja comencem a suar de calor i ...de cagarela pel partit del Barça de diumenge...ja us mantindrem informats!!! (del desastre...)
Molts muas per a tots dos Mam

Eva B. dijo...

Moltes felicitats Taís de la teva cunyada (què estrany sonaaaaaaaaa....)!!!

(molt bona l'anècdota del vol dels albatros...) ;)

joan bernat dijo...

Un altre cop que se m'ha passat un cumple!!!Pero sempre dic el mateix, més val tard que mai!!!Moltes felicitats Tais!!!!Regals ara en tens cada dia!!!!

fera dijo...

EI ALIMANYES !!!
EN PRIMER LLOC PER MOLTS ANYS A LA MOMENTOS BALAY.
ARA JA ETS TAN JOVE COM EL RAMÓN I JO.
QUE GUAY AIXÒ DE NZ NOIS!!!

(TAIS SI POTS FES LA PROVA DE LA BALENA)
1.AGAFES LA CARTERA DEL RAMÓN.
2. LI DIUS QUE ET FA MOLTA ILU, QUE ELL LI DONI DE MENJAR D'APROP A LA BALENA, JA QUE A TU ET FA COSA.
3. QUAN HO VEGUIS CLAR, L'EMPENYS A LA BOCA DE LA BALENA.
4. UN COP MIG ENGOLLIT, LI ENSENYES LA CARTERA, ELS BITLLETS D'AVIÓ I ALTRES, I LI FAS UNA BUTIFARRA TOT SOMRIENT.
(LES BALENES NO MENJEN CARN, I ENCARA MENYS LA DEL RAMON, I JA QUE EL TEU MARIT ESTÀ TANT AFICIONAT A LES SENSACIONS EXTREMES EN AQUEST VIATGE, LI PROPORCIONARÀS UNA QUE NO OBLIDARÀ MAI.)
SER ESCUPIT PER UNA BALENA SI QUE ÉS EXTREM I NO LA PILOTA DE PLÀSTIC QUE RODA, QUE AIXÒ JA HO FA MEVA NEBODA I TE 2 ANYS, TROS DE SÒMINES.
COM VA LA CERCA DEL GANDALF??
JO VAIG COMPRANT LA PRIMI PER SI DE CAS.
(TAIS, SI NO T'EN SURTS AMB LO DE LA BALENA, POTS PROVAR DE TIRAR-LO A UN GEISER D'AQUESTS, QUAN ESCOLTIS QUE ÉS A PUNT DE SORTIR.
AIXÒ SI, VULL VEURE LA FOTO DEL CUL RUSTIT DEL TEU MARIT)

fera dijo...

EI ALIMANYES !!!
EN PRIMER LLOC PER MOLTS ANYS A LA MOMENTOS BALAY.
ARA JA ETS TAN JOVE COM EL RAMÓN I JO.
QUE GUAY AIXÒ DE NZ NOIS!!!

(TAIS SI POTS FES LA PROVA DE LA BALENA)
1.AGAFES LA CARTERA DEL RAMÓN.
3. QUAN HO VEGUIS CLAR, L'EMPENYS A LA BOCA DE LA BALENA.
COM VA LA CERCA DEL GANDALF??
JO VAIG COMPRANT LA PRIMI PER SI DE CAS.
AIXÒ SI, VULL VEURE LA FOTO DEL CUL RUSTIT DEL TEU MARIT)

siso dijo...

Hola wapos:
Com era d'esperar el Madriz ha guanyat la lliga... quina merd... pero l'any que ve ens vengarem!Ramon no has explicat la sensació d'estar dins la bola donant voltes. T'ha recordat quan eres un fetus?
Son impressionats els paisatges de NZ, i de mica en mica, sense adonar-vos, us aneu fent uns experts en geografia. Això que feu vosaltres sí que és globalització i tot lo demés son pumyetes.
El problema de les pomes es tan fàcil que em fa vergonya dir la solució, pero ja que m'has retat ahi va: 7 i 5.
Weno bonics, a seguir disfrutant de la vida.
Salut i força i petonets!!!
I Visca el Barça man k pierda!!

Julián dijo...

Moltes Felicitats Tais! Feia dies que no us seguia la pista... ara ja m'he possat al dia, però he fet tard per a la felicitació (I'm sorry!!). Felicitats també al Ramón per l'esforç que va fer amb la seva narrativa el dia 15.

Per cert, aquest dissabte passat vam fer les respectives despedides Laura i jo... Us he copiat i he fet un blog també: www.losjulissecasan.blogspot.com malgrat que de moment sol hi ha fotos de la despedida de Laura. Espero ser tant constants com vosaltres i poder penjar més coses!

Bueno, vaig a possar-me a currar! Petons,

Juli.

queta dijo...

Hola nens.
he escrit fa un moment però diria que m'he carregat jo soleta el mensajito.
Doncs al ataque de nuevo: Taís totes les felicitats dels 33 i 4 dies!!!

Que m'encanten les fotos, que flipo amb el vostre megarecorregut... ohhh l'aigua, i les balenes i el colors. M'agrada veure les fotos on hi sortiu vosaltres, esteu tan somrients.

I els maorís. Que us han parlat de rugby? Els All Blacks segur que faran un bon paper al mundial del setembre.

I que esteu molt macos!!! Gracies per compartir-ho.

Petonarros.

Enriqueta

Unknown dijo...

Makus!!! quines vistes tan fantástiques... jo vull anar a Punakaiki, i a Kaikoura ...m'akagun!!! ademés us esta fent uns dies boníssims, kina sort teniu, alimanyes!!!Estem esperant amb candeletes la vostra crònica d'aquests darrers dies...per acabar de situar-nos d'on esteu, encara que amb les fotos tan xules que envieu ja ens fem la idea de tot, tot i tot!!!...i el problema de les pomes, facilisssssssssssim: 7 i 5, of course!!!La foto del Mon engolit per la balena, l'haureu de presentar a concurs i segur que té premi!!!molts petons per a tots dos de Mam

Lanza dijo...

Eiii Viatjants!!!
Primer de tot disculpar-me pel retard! Això ja ho tenim els Bessons, depèn del vent que bufa hi pensem o no, PER MOLTS ANYS TAÏS!!!!
També felicitar aquelles amigues de la Taís (ja no sé si porta accent o dièresi, utilitzem les dues)que són com naltros (Helga, Mir), hem de fer pinya!!!
Per cert, com he rigut amb les directrius d'en Marc (ets un crac)!! No puc parar de riure imaginant-me la situació!!!!
Vas rebre Ramonet (ara Orellut dp de rapar-te com diu la Taís) la foto via MMS que et vaig enviar de l'Eric? Del passat dissabte?
Petons a tots!!! Us trobem a faltar!!!!
Quan dic a tots em refereixo a la Taís a en Ramonet i totes les alimanyes i bèsties que pugueu trobar!!!

Mònica i Sergi dijo...

Eps nois!!! veig que us va molt bé el viatge! Quina enveja! Feia dies que no em connectava i no sabia que la Tais havia fet anys. No tinc el gust de conèixer-te però felicitats!!!!

Sembla que a Nova Zelanda fa un fred que pela (però tot i això el Ramon s'atreveix a anar amb banyador jeje)... passeu de la calor al fred i ara a Austràlia no se quin temps farà... suposo que calor un altre cop...