4 jul 2007

Sydney (Australia)

2 de juliol:
Ja hi som! Després de 3.5 hores en avió, ahir vam arribar a Sydney. Després de NZ, que era el més lluny que podíem estar de casa, ara cada país que visitem ens apropa més a casa. Ja ens anem acostant!

Des de NZ vam estar trucant a hostals per dormir i la veritat és que ens va costar molt. Tot estava ple! (els econòmics, és clar). Finalment, vam trobar lloc. No és res de l’altre món: no tenim bany a l’habitació, se sent molt soroll del carrer i les faroles del carrer donen directament a la nostra finestra, amb lo qual a la nit sembla que sigui de dia! (jo no tinc cap problema perquè quan dormo sóc com una marmota, però al Ramon l’emprenya més tot i que també dorm com una marmota). Però bueno, tenim on dormir i està cèntric. I total, només hi venim a dormir, perquè el dia ens el passem patejant la ciutat.

I no fa el fred que feia a NZ! Això s’agraeix! No hem ni agafat l’anorak! I no ens ha fet falta per res. Ha fet solet tot el dia, inclús el jersey ens ha sobrat en algun moment.

Estem una mica perduts en quant a l’itinerari a fer. Austràlia és molt gran i volem fer moltes coses en 5 setmanes. Hem conegut un espanyol que portava 3 mesos per aquí i ens ha estat donant consells sobre com organitzar el viatge. Ja veurem com ho fem, però bueno, sobre la marxa.

Avui hem passejat pel Royal Botanic Gardens, The Rocks i Circular Quay. Hem vist la famosa Sydney Opera House i hem agafat el ferry per anar a Manley (una platja característica del nord de la ciutat). Des del ferry es veu tota la ciutat. Hem dinat allà i ens hem concedit un capritxo: una tapeta de pernil ibèric! Bueno, més que una tapeta, eren 2.5 lonches de pernil! Però era molt bo i ens ha sabut a Glòria! Hem passejat una estona per la platja i hem tornat en el ferry. Ja era de nit i hem vist la ciutat des del mar, amb tots els edificis i la Opera House il·luminada. Molt bonic!

Ah! I hi ha un metro que va per sobre! Va sobre un rail, a uns 5 o 6 metros del terra! (a Bangkok també ho vam veure fa uns anys).

Curiositats d’aquest enorme país:
Així com NZ tenia una densitat de 15 habitants per km2 (en un territori de 270.000 km2 i 4 milions d’habitants), Espanya de 85 hab/km2 (500.000 km2 i 43 milions de persones, què amuntegats estem, comparat amb aquests països!), la gegant Austràlia té una densitat de 2,5 hab/ km2 !! El territori ocupa 7,5 milions de km2 i hi viuen tan sols 20 milions de persones! Si crèiem que NZ estava desert, imagineu-vos com estarà Austràlia!
És el país del món on més dispersa està la població i alhora, on més concentrada està. El 90% de la població ocupa el 3% de la superfícies del país, el 92% viu a les ciutats i el 97% del territori no està poblat (dedicat a la cria d’animals, vi, etc). Així que aquí et pots passar dies i dies sense trobar-te una ànima per la carretera!
A Sydney, viuen les mateixes persones que a tot NZ!
Així com als habitants de NZ els diuen “kiwis”, als australians els diuen “aussies”. I hem de dir que l’anglès que parlen s’entén molt millor que el dels kiwis!!!

3 de juliol:
Estic mooorta! Súper cansada, tot el dia caminant, tinc agulletes a les espinilles!

Avui hem anat només llevar-nos a la Sky Tower de Sydney. Fa 250 metres d’alçada. No és tan alta com la de Auckland ni tan xula, però les vistes són espectaculars. És clar, Sydney és molt més gran! L’entrada incloïa 30 minuts de cinema d’aquests en 3D, on hi ha pantalles de 180 graus i que es mouen els seients. Hem fet una visita virtual per tot Austràlia, ha estat molt bé.

Després hem anat en autobús a la Bondi Beach, la platja més famosa de Sydney. Ha fet molt bon dia i hem estat passejant per la platja i veient als surferos. Hem dinat allà i hem tornat cap al centre de la ciutat, que encara ens quedaven cosetes per veure. Hem anat al Darling Harbour i a Chinatown i després hem tornat a veure com es feia de nit des de la Sydney Opera House. Estava preciosa. El sol ja es ponia i la il·luminava, donant-li un color rosat.

Finalment hem decidit marxar demà. Ja hem comprat un bitllet d’avió i demà a les 12 del migdia volem cap a Melbourne. Aquest cop també ens ha costat trobar habitació allà, no sabem què passa, que està tot ple. Hem trobat al final una habitació sense lavabo, a veure què tal està. L’hostal on estem dormint a Sydney només té 12 habitacions repartides en dos plantes, cadascuna amb dos dutxes i dos lavabos, amb lo qual no hem tingut problemes per trobar-los lliures.

Ens ha encantat Sydney. És una ciutat gran, oberta al mar, moderna, cosmopolita, amb molta gent diferent (molts orientals) i que segur que té moltes més coses a descobrir....però hem d’anar a la idea, que hem de fer moltes coses!

3 comentarios:

Miriam dijo...

Hola guapos!

L’anxo a Australia te alguns amics! Ja sabeu que ell te amics a cada port! Je je…li dic que es posi en contacte amb ells? A Sydney hi te una amiga molt enrotllada que segur us indicaria llocs de puta mare!

La resposta del joc del mes:

1. Primer l’home transporta la cabra a la banda Esquerra del riu. Per tant queda :

Cabra----------------------llop+col

2. Torna a per la col pero quan arriba a l’altre banda Ezquerra deixa la col i agafa la cabra:

Col--------------cabra+home-----------llop

3.Quan arriba a la banda dreta deixa la cabra i agafa el llop

Col + llop-----------cabra

3. i torna a per la cabra

col+llop+cabra

i quan arriba el llop s’ha tornat vegetaria i s’ha menjat la col mentre la cabra es tirava per la borda del barquet....

que? guanyo? Quanta punts porto? Je je

MUAKKKKSSS GUAPPPOOOSSS!!!!!!!!!!!!!!!

Unknown dijo...

Ayayayayayyyyyyyyyyyy!que ja m'estan entrant ganes de visitar els aussies!!!!No sabeu la quantitat de geografia,història i antropologia social i cultural que estic aprenent amb les vostres cròniques i reportatges!!!És fantàstic!! i ademés...jejeje, (una mica de llagrimeta!..)cada vespre, és com si m'ho expliquessiu tot "in person". Molts petons per a tots dos de la Mam

Lanza dijo...

Hola CANALLAS!!! Si, avui, canallas!!! Perquè em recordeu tantes coses viscudes i vistes a Sydney fa un parell d'anys, que donaria qualsevol cosa per tornar estar allà!!
A mi també em va encantar Sydney (snif, snif)!!!!
Això tot just comença, ja veureu que Austràlia és un mon apart i que gaudireu d'allò més allà on esteu!!!
Jo a Melbourne no vaig ser-hi pero em van comentar que també val la pena.
Quan més crec que gaudireu serà quan us allunyeu de les grans ciutats i compartiu els entorns i paissatges amb el 3% de la població dispersa per l'immensitat.

Consell: Gaudiu i aprofiteu tots els segons del dia perquè després ho recordareu amb nostalgia i pensareu que no n'ereu conscients!!
És el que em passa a mi ara veient les fotos d'Austràlia!!! (snif, snif)

Petons - Us trobo a faltar
Jordi

P.D. Demà a les 6:05 agafo el vol cap a Amsterdam pel "Sensation White", ja os contaré quan torni!