10 dic 2007

Creuer pel Nil: Assuan - Luxor (Egipte)

HI HA VIDEOS NOUS!!!

Veure vídeo Vietnam
Veure vídeo Cambodia

Veure fotos-1
Veure fotos-2

8 de desembre:
Avui ha estat el primer dia en molts en què hem pogut descansar i no teníem una agenda súper atapeïda. Sembla que l’estrès dels dies passats va desapareixent...Després d’esmorzar, m’he fet un banyet a la moderna banyera de la nostra habitació: jacuzzi, xorrets d’aire i aigua calenta, i llums de colors que van canviant i donant a l’aigua un to vermell, lila, blau...estupendo!

A les 10.30 del matí hem començat a tirar. Ha estat molt bé pujar a coberta i veure el Nil desplaçar-se sota els nostres peus. Un cop deixat Assuan la vora del riu es converteix en dunes i en palmeres, un contrast de colors marrons i verds preciosos.

Hem pres el sol i hem estat llegint estirats a les tumbones. A dalt hi ha una piscina amb aigua congelada que cap dels quatre s’ha atrevit a catar, ni el Ramon! És que feia ventet i no venia molt de gust mullar-se.

Cap a les 13 hem arribat a Komombo, un poblet amb un temple no molt ben conservat. Moltes de les columnes estan destrossades i part del temple ha desaparegut. És de l’any 150 a.c.

Hem dinat, he fet la siesta (per fi he pogut fer siesta!) i hem seguit tirant tota la tarda fins arribar a Edfu, on hem vist un temple amb el mateix nom (de l’any 200 a. C.). Per arribar-hi hem anat, des d’on el vaixell ens ha deixat, en carro tirat per un cavall. El temple és d’estil grecorromà, molt gran i ben conservat. L’hem visitat de nit, a les 7 de la tarda, i estava tot il·luminat, molt bonic.

Avui hem estat tot el dia amb el vaixell en marxa, navegant pel Nil. Crec que és el dia de més navegació de tots.

9 de desembre:
Continuant amb el desastre d’organització, aquest matí havíem d’arribar a Luxor a les 9 del matí i no ho farem fins les 11...això vol dir que les excursions que tenim reservades les farem a corre-cuita i corrents, estant menys estona en cada lloc i estressant-nos una mica més...perquè tot va així de malament en aquest país, per Déu??

És la 1 del migdia i encara no hem arribat enlloc...hem embarrancat, doncs el riu es veu que està més baix i hi ha zones on el vaixell toca amb la quilla al fons del riu. Ho notem mentre naveguem, el vaixell trontolla i s’encalla...finalment hem aconseguit sortir i les noves notícies són que arribarem a les 2 de la tarda a Luxor, tot i que, com podeu imaginar, no ens ho acabem de creure...i això vol dir que els monuments que hem de visitar els veurem en 5 minuts, és clar...quin desastre!

...Ja hem tornat. Hem hagut de fer les visites molt ràpid, doncs no teníem temps. Hem vist la vall dels reis, on estan excavades a la muntanya les tombes dels faraons. Les piràmides es veien massa des de lluny i era un blanc massa fàcil pels lladres, així que van canviar la manera d’enterrar els faraons i van començar a excavar a les muntanyes. Hem vist les tombes de Ramses III. Ramses IV i Ramses IX. Després, seguint amb el cuet al cul hem anat a visitar el temple de la reina Hatshepsut. A continuació hem visitat el temple de Karnak, el més gran de tots els que hem vist. Té una sala oberta al cel de 5.000 metres quadrats i 134 columnes, una passada! Hem acabat la visita al temple de Luxor. Tots els temples que hem vist avui són del 1.500 a. C.

A l’últim temple, un grup de nois jovenets egipcis m’han demanat fer-me una foto amb ells i s’han anat animant i en un moment m’han rodejat una desena de nois fent-me fotos amb ells! El Ramon ha aprofitat i també me n’ha fet una, rodejada de tots ells. Més endavant, ha tornat a passar el mateix un altre cop!

Aquesta nit ens quedem a Luxor i demà a les 5 del matí ens llevem i agafem un avió cap a El Cairo. Els pares del Ramon marxen demà cap a Barna i nosaltres continuem cap a Sharm, uns 10 dies més, abans de tornar a caseta per Nadal.

A Egipte quasi el 99% de la població viu en la vall del Nil, el qual constitueix menys del 4% de la superfície total del país.

Els egipcis no ens han semblat especialment simpàtics. Inclús a l’hotel de El Cairo, un hotelàs (Four Seasons) eren bruscs i el tracte no era especialment agradable. És clar que venim d’Àsia, on el tracte és exquisit...No podem deixar de comparar aquest viatge amb el viatge organitzat del Japó, on tot va ser perfecte. És clar que ho estem comparant amb un dels països més educats i organitzats del món...

Egipte ens ha encantat com a país, però ens ha quedat una mica mal sabor de boca pels egipcis: els guies han estat tots un desastres (menys el del creuer pel Nil), maleducats, malcarats, poc amables, la organització ha estat la pitjor que hem vist en tota la nostra vida viatjant, els avions han estat un desastre, i en general tot ha estat caòtic. En definitiva, que no és un país dels que en tinguem moltes ganes de tornar...a veure com ens tracta el país aquests 10 dies que ens queden al Ramon i a mi, que viatjarem per lliure...