2 nov 2007

Ko Phi Phi-1 (Tailandia)

Veure fotos

30 d’octubre:

Sembla que per fi el monzon es va retirant...! Portàvem quasi 15 dies de pluja, tot i que últimament només plovia a ratets, però avui fa un sol tremendo! Ja estem a Ko Phi Phi, hi hem arribat aquest matí. Ens hem instalทlat al mateix hotel que vam venir fa anys, 3 mesos abans de la tragèdia del tsunami. L’únic edifici de tota la illa que va quedar de peu després del tsunami i on molta gent s’hi va refugiar, per ser l’únic amb alçada i fet de ciment. La resta eren cabanyes de fusta i hotelets que van desaparèixer tots.

Es nota encara que la illa s’està recuperant de la devastació que va patir. Hi ha moltes obres, està tot més pla, com arrasat. Ho hem vist diferent. Hi ha cartells per tot arreu amb indicacions de què fer en cas de tsunami (córrer, pujar als punts alts i indicacions per on anar). Hi ha també una torre amb megàfons nova, per avisar en cas de perill.

Hem passat tot el matí a la piscina. Recordo les imatges per la tele d’una enorme ona traspassant-la sencera, i nosaltres alทlucinant perquè 3 mesos abans estàvem allà, tranquilทlament prenent el sol.

Ahir a la nit vam quedar amb el Pablo i la Elena. Va estar molt bé, i ens hi vam estar fins les 3 de la matinada. Tancaven els bars, doncs aquí a les 11 està tot tancat i barrat, ja. Al final vam trobar un pub obert on els que quedàvem érem dos taules d’espanyols, què estrany...aquest matí quan ha sonat el despertador a les 7.45 del matí ens volíem morir...

Porto ja més de 100 pàgines escrites en el Word, quins rotllos que foto!

Quan anem a internet ens baixem programes de ràdio de Minoria Absoluta i ens pixem de riure, a demés d’enterar-nos de què està passant a casa. I ja veiem que Barcelona està sumida en el caos: que si Renfe es penja que t’hi cagues amb els trens, que si hi ha km i km de cua per entrar a Barna, que si a Bellvitge s’enfonsa una andana...i nosaltres encara de vacances aliens a totes aquestes mogudes! Quan ho anem sentint només fem que mirar-nos (cadascú porta els seus cascos a les orelles i compartim un Ipod) i flipar amb la moguda que hi ha a casa nostra.

M’encanta Tailandia, crec que mai em cansaria de tornar-hi. La gent és encantadora, riallers, simpàtics, els paisatges són de somni i es menja molt i molt bé. Arrocet, amanides ben fresques amb oli d’oliva (a Bangkok no n’he trobat, però aquí al sud de Tailandia en tenen a tot arreu, i Borges!), peixet fresc, gambetes boníssimes amb all i pebre (tot el dia demanem "prawns or shrimps with garlic and pepper"), sopes i més sopes exquisites...hmmm...visca Tailandia!

31 d’octubre:
Ahir ens vam concedir un homenatge i vam anar a sopar peixet fresquet a la vora del mar. Els restaurants tenen el peix fresc esposat pel passeig que hi ha al costat del mar i esculls el que vols, t’ho cuinen com vulguis i t’asseus a les taules que tenen allà a menjar-t’ho. Vam sopar molt bé. Vam menjar almejes amb una salsa boníssima, una llagosta enorme, sucosa i exquisita, gambes amb all i pebre, como no, dos crancs i un pinxo de carn. Tot acompanyat amb un vinet blanc australià que no estava gens malament. Així que ens vam fotre un bon tiberi!

Això sí, va començar a ploure cap a les 5 de la tarda i ja no va parar. Avui però ha estat el primer dia que ha aguantat amb sol tot el dia i que no ha plogut. Creuem els dits! Encara hi és a temps! Són les 7 de la tarda.

Avui hem fet dos immersions impressionants. Hem anat a Bida Nock i Bida Nai. Hem vist un tauró lleopard, preciós, marró amb taques negres, diferents dels altres taurons, no té cara de dolent i té un porte com elegant. S’ha quedat una bona estona al nostre costat observant-nos i nosaltres a ell. Ja en vam veure un fa tres anys quan vam fer aquesta mateixa immersió. La recordàvem molt xula i així ha estat de nou. Molta visibilitat, molts i molts peixos i molts colors. Inoblidable, com quasi tot el que estem veient. També hem vist molts peixos lleons, morenes, una serp marina!, tres sèpies enormes però enormes de veritat, rotllo dos pams que canviaven de color...uffhh molts i molts peixos! Ens ha encantat!

Leopard shark

Hem conegut un galego, el Gabriel, que també està fent una volteta per Àsia i ha bucejat amb nosaltres. Ara a les 8 el veurem al centre de buceig.

Per la tarda hem anat a fer unes compretes i jo m’he firat amb les faldilles i els bikinis! Són tan baratos i tan monos tots!

Avui és Halloween i hi ha festa a totes les platges, així que hem fet bé en decidir que demà no bucejem i podrem anar a dormir tard. Ja tornem a tenir coloret i esperem que el temps comenci a canviar cap a bé!

Diuen que Ko Phi Phi és una de les illes més boniques de Tailàndia. Té forma de H i medeix uns 2 km per uns 4km. Només hi ha una platja on estan concentrades totes les botigues i restaurants, les demés platges només s’hi pot accedir en barco i només hi ha ressorts.