19 jul 2007

Whitsunday Islands (Australia)

Veure fotos

15 de juliol:
Aquesta nit hem dormit com feia temps que no dormíem..calentets i en un llit com Déu mana. Ens hem llevat com nous, sense mal als ossos i més contents que uns gínjols!

Hem fet 500 km, tot el dia a la carretera, com ahir. Hem vist més de 20 cangurs morts a la cuneta, i cap de viu. Esperem veure’n en millors condicions! Australia és una planície. No hi ha cap muntanya, com a mínim no n’hem vist cap! És tot pla, el paisatge no canvia durant km i km, tot matolls i secarral.

Hem arribat a les 4 de la tarda a Airlie Beach, el poble des d’on surten els vaixells per anar a veure les Whitsunday Islands, que són unes de les illes que volíem veure de la costa est (l’altra era la Fraser Island, que vam veure fa dos dies). Es poden fer tours d’un dia o de varis dies en vaixell. Nosaltres anem justos de temps, perquè el dia 19 pel matí hem d’estar a Cairns per tornar la furgo, i encara ens quedem 600 km per fer, així que hem de fer el tour d’un dia. Ja l’hem contractat i el farem demà.

Pensàvem que a mida que anéssim pujant cap al nord, faria més i més calor i podríem dormir tranquil·lament a la furgo...però no està sent així...es veu que està fent més fred del normal, i per la nit cauen molt les temperatures. Així que aquestes dos nits que passarem a Airlie Beach les passarem en un caseta d’aquestes amb cuina (sense lavabo, però ens sap a glòria...).

16 de juliol:
Les Whitsunday Islands són més de 90 illes, moltes d’elles deshabitades. Estan a 60 km de la gran barrera de corall, i la gran majoria d’elles són parc natural. És un dels destins preferits dels australians. Són illes amb una sorra blanca com la neu i una aigua súper blava.

Whitehaven Beach

La mega lancha que ens havia de portar estava plena a petar. Érem 62, turisme de borregos, d’aquest que tant ens agrada al Ramon i a mi...però era això, o no veure les illes, així que hem hagut de claudicar i anar amb una bona munió de penya. Hem sortit a les 8.15 del matí i hem arribat a les 16.30. Ha fet sol tot el dia, menys quan més n’havia de fer: quan hem parat 1.5 hores en una platja paradisíaca de sorra blanca i aigua truquesa, llavors intercalava sol i núvols...però encara s’ha aguantat prou bé el dia. Hem vist, des del vaixell, balenes i tortugues. Hem fet tres parades: la primera per fer snorkel (Luncheon Bay). A pesar del sol, feia fred, i et facilitaven (pagant, és clar) un traje de neopreno llarg fins als peus. Jo he passat, estava congelada i no tenia ganes de ficar-me als 20 graus que estava l’aigua. El Ramon no només s’hi ha ficat, sinó que ha fet una immersió. Però diu que no ha vist molts peixos i que l’aigua estava massa freda. No obstant, diu que han entrat per unes coves que estaven molt bé. Jo m’he quedat al vaixell, com una reina, ben calenteta veient com tots els altres tiritaven a l’aigua. La segona parada l’hem fet a una altra illa (Hill Inlet) on hem fet una passejada de 10 minuts fins a un mirador on es veia una vista impressionant de les illes. L’aigua era turquesa a més no poder i la sorra blanca contrastava amb el color del mar...per quedar-te amb la boca oberta! Quan hem tornat al vaixell ens havien preparat el dinar (cutre-cutre. bocatas i bocatas, ni aigua ni res, si en volies..a pagar!) i després hem parat al tercer lloc: Whitehaven beach, una platja molt llarga de sorra blanca i aigües cristalines. Aquí és on el sol anava i venia.

Ahir a la nit, una menda lerenda va acompanyar al seu home a un bar i es va tragar totes les motos! Li vaig fer el “aguante” al Ramon, pobret, que ja li tocava, que portava masses dies sense veure el seu estimat Pedrosa (que va guanyar, per cert).

Demà al matí ja marxem de Airlie Beach i seguim tirant cap a Cairns. El dia 20 agafem un vaixell que ens portarà a fer immersions per la gran barrera de corall durant 5 dies! Uauuuu....esperem que l’aigua no estigui congelada!